musiqi

6 Aralık 2013 Cuma

"Ay eşşək..."

    
"Ay eşek onlar vakit geçirmek içindi, kalbim ki senindi" - öyle şimdi bir kızın itirafından okuduğum cümleler Azerbaycan'daki kızların% 90'ı ihaneti bu teselli ile kabul eder "kalbi menimdi". Aslında mantıklıdır. Yani kalp siyah piyasada iyi fiyata giden orqandı. Gəlsənizə biraz hakaret ve vurulmak da kabul edip, "iliyim ki, senindir" duyalım? İlik en pahalı orqanımızdı henüz. Ne yazık ki, beyin satılmadığından, fiyatını bilmiyorum. Ama bu baş ki, bizde var, öyle de pahalıya olmaz. Şaka bir kenara, bir oğlana ihanet edip, değil kalbinizin, tüm iç organlarınızın onun olduğunu derseniz ne olur? Biraz küsur, deyinər, naz eder ve "beni seviyor" adi ile barışar ... yazacaktım, elim gelmedi. ordan bir kişi "kadın erkek aynı değil ki" dedi galiba. Aha, aynı değil. Birinin son kromozom çifti XX şeklindedir, diğerinin ki XY. Ne kadar küçük bir fark değil mi? Fakat psixologiyalarındaki, düşüncelerindeki fark inanılmaz. Eşinden ihanet gören erkek "zaten menimdi, istediği kadar gəzsin" düşünmez, dövülen kişi "iyi at kendine kamçı vurdurmaz" düşünmez, giyiminden tutmuş, konuşmasına, gittiği yerlere yasaklar konulan erkek "seviyor, kıskanıyor" diye düşünmez. Bunlardan birini yaptığınız an, "ben erkeğim" diye bağırır ve en iyi ihtimalle sizi terk eder. Peki kadın ne yapar? Bir kadın kendisine yalan der ... Bir şeyleri yasaklamak sevgiden değil, kölelikten. Ihanet etmek sevgiden değil, kölelikten. Dövmek sevgiden değil, kölelikten.
    
Ve özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir. Hangi halinden memnun köleler? "kadın özgürlüğü" dendiğinde aklına ahlaksızlıktan başka bir şey gelmeyen, kadına şiddeti "iyi at kendine kamçı vurdurmaz" Eye destekleyen, ihaneti "erkektir, yapar" diye açıklayan köleler ... 
Eh daha neler ... neler ... 
Hatırlıyorum, bir kez birisi sırf sosyal ağda kendi şəklimi koymuştum diye bana "sapık" demişti. Eh, cəmiyyyətin boyunduruğu altına girmeyip, sahte "namuslu kız" karakterine bürünmek için çeşitli anlamsız yasaklara uymuyor doğal. Aksine, her yerde başımı dik tutmaktır amacım. Sırf bir "beni alacak" uğruna olmadığım bir "iyi kız" gibi davranmak yerine, sadece Cemile Memmedli olmak da iyi bir şey değil galiba. kendin olmak, kendi kararlarını vermek, kendi doğrularını seçmek ... Daha birilerinin "namusu", "eşeği" olmak istemiyorum ben. Bu benim ama, Azrəbaycandaki milyonlarca kadın değil. Halen kendi kimliğini şeylere (ki bu çoğu zaman beni alacak düşüncesi oluyor) kurban verecek kadınlar var. 
Şimdi bakıyorum da, başlık galiba kadınları rencide ediyor. Ama bu başlığı ben vermedim, bir kadın verdi. Benim gibi, senin gibi bir kadın. Belki de. feministim diye önyargılı tutum tutuyorum. Ey kadınlar, siz kendinizi alçaldıkça, erkeğin kölesi gibi davrandıkları henüz çok duyacaksınız: "Ay eşek ..."

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder