musiqi

29 Eylül 2013 Pazar

"Qızdadı günah"

        
canım Vatanımın her gu.əsində duyabilir bileceyiniz bir deyimdir. bir atasözü, hatta örnek olduğu düşünülse de, sadece cehaletin ve patriarxiyanın sınırsız olduğunu bize 
  ispatlamak için uzaylılar tarafından dünyamıza getirildiğini düşünüyorum. yok. buna neden mantıksız olması değil. yani eğer bir kadın suç işlemişse, hakimin tokmağı vurup "qadındadır günah" demesi ve benim "ohaa, bunları ezbere bilir ?!" nidama neden olan maddeleri sayması mantıklıdır. ama ... Size bir-iki əmmanı örneklerle göstereyim: 
örnek 1: mekan Azerbaycan, kardeşi evde tek olan ablasına tecavüz edip ve bir insanın bu konudaki açıklaması: kız bilir ki, kardeşi oğraşdı. neden herkes düğüne gedibsə o da gitmeyip? kızın suçu var. (!) 
örnek 2: kayınbiraderi banyodan çıkıp kardeşi karısına tecavüz etmeye kalkıştı. fakat kadın kendisini kurtarabilir bilip. polise şikayet etti ve hiç makaleyi tam okumaya tenezzül bile etmeyen insanın açıklaması: evde kayınbiraderi iken neden banyodan havluya bürünüp çıkıp ki? öyle etməməliydi. evde erkek xeylağı var. (!) 

yukarıdaki örnəklərin 20 yıllık hayatım boyunca duyduğumu söylemek istiyorum, fakat bunlar sadece son 2 haftada sosyal ağlarda gördüklerim. sosyal ağ? ah, o herkesin kanatları yontulmuş melek, kelime-i şehadeti bilmeyen imam, Darwin'in ilk adını bilmeyen ateist-evrimci, çaldığı tek şey komşunun alması olan "vorzakon", ruhu fahişəykən, kendisi ahlak dedaktörü olan insanların bol olduğu bir yer. konumuza dönersek, milletimizin "qızdadı günah" demeyi nasıl sevdiğini ve her sohbete kendi ahlaklı, terbiyeli kimliğini ispat etmek için nasıl soxuşdurduğunu anladık. en acısı da nedir? yukarıdaki açıklamalar kadınların idi. "sapı özümüzden olan baltalar ...". 

bu "iyi kız" sendromu ile, "ben kutsal bakire arıyorum, kendim Vecsiz ve bir işe yaramayan fersiz olsam da" psikolojisinin derinlerine inmek istiyorum, fakat yine "mentalitet" adı altında, aslında milli mentalitetimizə aykırı olan çürük bir şeyler çıkacak ortaya. neden aykırı? nağıllarımız, dastanlarımız, nəğmələrimiz ... bize sevginin, sevilməyin iki taraflı olduğunu anlatmırmı? "namus" un sadece kadınların cinsel organı olmadığını, erkeklerin de korumalı olduğu bir şey olduğunu demiyor mu? aa, korumak dediysəm kadınları boş bırakırsak fahişe olacak bir ahlaksız gibi görmek yerine, her gördüğü kadına ahlaksız gibi bakmamayı kastediyorum. o, bu biraz zor oldu değil mi? 


"qızdadı günah" - bu cümleyi her duyduğumda, diyen insana nefret oluşur bende. bir kız olduğumdanmı, yoksa oğulları iffet-namus-akıl abidesi olarak algılayıp, aslında erkeklerin suçu olan her çöpü kadınların kanı ile temizlemeye çalışan bir toplumda yaşadığımdanmı bilmiyorum. bir toplumdaki tecavüz bile "qızdadı günah" diye açıklanıyor ... bir saldırıda kadında günah nasıl olabilir? içkisinə afrodizyak kattığı erkeğin önünde striptizmi oynadı? diğer bir ironi ise, bir erkek kadını öldürürse bahane hazır-namus üstünde. o dakika büyük ihtimalle hiçbir suçu olamayan kadına lanetler yağırıb, aslında cinayatkər alçaktan başka bir şey olmayan erkeğe madalya takan binlerce "ahlak güçleriyle" bulunacak. ay "namus" kavramının başına döndüğüm milletim, o ihaneti erkek yapan da, "kişidi, eder" derken bu nedenle, ya da mazeretten öldürülen kadınlara yaptığınız lanetler boğazınıza düyümlənmir? vicdanınızı sızlatmır? her şey cehennem, bari utanırsınızmı? aha, "erkekle kadın aynı değil ki" diye düşünüyünüzü süper güclərimlə hissediyorum, ya da bu kalp bulandıran görüşü neredeyse herkesten duyduğumdan tahmin ettim. 

  bir soru: o fark ne? bana "kilit-anahtar", "adına söz gelir" gibi çiğnenmiş, hatta qusulmuş açıklamalarda etmeyin. çünkü 1. dünyanın her yerinde 1 anahtar, sadece bir kilidi açmak için üretilmektedir ve 2. öyle adına söz açan sen ve senin gibi başkasının hayatına burnunu sokmayı sevənlərdi. evet, sen!

şimdi bana başkalarının sözlerini papağan gibi tekrar etmeden erkek ile kadının farkını açıkla. fiziksel demiyorum, manevi. nasıl olurki, "namus" ancak kadında olur ve ancak qadınınki kirlənir? en ahlaksız oğlanla gerçekten temiz ve saf olan kız aynı düzeyde tutulur? nasıl olurki, kadının eteğinin boyutunu arkasını alıp, elinde cetvel ölçen milletim, bir kadın suçsuz yere döyüləndə susuyor? nasıl oluyor ki, 15 yaşında sevgilisi olan kıza "kuş" diyen vatandaş, 15 yaşındaki kızın düğününe elinde rozet gidiyor? nasıl oluyor ki, çocuğun 2, hatta 3 "Fırlatdığı" olunca ferehden göklere uçan, madalya takan milletim, kızın tek sevdiği olunca ağzını açıp, vicdanını bağlar? (Bu son məntiqsizlikdən bele kenara çıkıp. Ne? Kızların sevgilisi olmasın, erkek çocukların olsun. O zaman məntiqən ... erkekler birbirleriyle ... tövbe Estağfrullah) 


  bunun hakkında daha fazla yazabilirim, fakat söylendiği gibi: herkes sadece görmek istediğini görür. gibi 1 cümle yazsan anlar, gibi saatlerce açıklamak "kız çocuğu öyle şeyler olamaz. evde olasın, alan olmayacak seni" deyip geçer. hoş, 21. yüzyılda hala, kadınların mal gibi "alınması" alaya çok acı gerçektir da. son da kızda değil günah diyorum. Toplumdaki ahlaki yozlaşmanın sebebi ne kızların internete girmesi, ne evden çıkması, ne okuması ne dəgeyimləri, sevgilileri olması hiç değil- sebep sensin. sen, ben, o ve milyonlarca olan milletim. birbirimizi etiketleme, gıybet etmeyi, kendi kusurlarımızı görmeden, başqalarınınkini ulaştığınız bayrak yapmayı öyle seviyoruz ki ... ahlak, namus vücudumuzun erojen bölgelerinde değil, beynimizde, ruhumuzdadır. kimin ne yaşadığını, ne olduğunu bilmeden, sadece çevremden eşitdiklərimizə kimseye "namussuz" damgası vuruyoruz, ahlakı etek boyu, internete girme ve s.ilə ölçer kadar ucuzlaşdırırıq. kız eve kilitleyerek, ya da her şeyi yasaklayarak ilk edindiği fırsatta "özgür" lığını yanlış değerlendiren kızlar, çürük düşünceler sayesinde beynini tahrip edip, her gördüğü kıza yeyəcəkmiş gibi bakan erkek yetişdirik. günah sendedir, günah məndədir- günah bizdedir ....

    
sonunda biraz tebessüm. çok sevdiğim dizi + film olan "shiritsu bakaleya koukou" da olmayan, fakat eğlenceli olsun diye yapılan kapaklar. siz deyin bu sadece benim şaka anlayışım, ben deyim kadın cinsiyet olarak erkekler için yaratılmadığını, hormonları, şehvetleri olduğunu bilmeyen oğullarımız yakışan bir ironi :)


Cəmilə Məmmədli



1 yorum :